برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
تاریخ : دوشنبه 12 شهريور 1397
کد 312

در چهارمین نشست توانمندسازی کارشناسان امور خیرین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در تبریزمطرح شد

پژوهشگر حوزه‌های توانمندسازی مهارت‌های فردی، راهکارهای مدیریت انگیزه و نگهداری داوطلب و خیر را تشریح کرد.
 
دکتر دلبر نیروشک در کارگاهی تحت عنوان "مدیریت انگیزه و نگهداری داوطلب و خیر" در چهارمین نشست توانمندسازی کارشناسان امور خیرین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در تبریز با ارایه‌ی نکاتی در خصوص مدیریت رفتار با خیرین اظهار کرد: اعتماد به نفس به توانایی انجام کار و عزت نفس به این اشاره دارد که من تا چه حد می‌توانم کاری را انجام دهم و فرد خیر به هر دوی این مولفه‌ها نیاز دارد. نشانه‌ی اعتماد به نفس دهنده بودن، القای احساس ارزشمندی به خیرین است.

وی در ادامه تاکید کرد: مدیریت رفتار به مسئولیت پذیری نسبت به عواقب رفتار خود، شناسایی نقاط قوت و ضعف، پذیرش شرایط فعلی و عوامل بازدارنده با توجه به شرایط موجود اشاره دارد.

وی با تاکید بر نقش اعتمادسازی برای خیران گفت: امروزه بحث اعتماد سازی در یک مجموعه حتی با وجود بی‌اعتمادی در خارج از آن مجموعه مطرح است و باید در این راستا تلاش کرد.

دکتر نیروشک ادامه داد: هر منطقه برای خود، شاخص‌های بومی داشته و اعتماد در مناطق مختلف، تعریف خاص خود و نقشه‌ی راهبردی دارد.
وی در ادامه با بیان این که افشای اطلاعات سازمانی و درد دل با خیرین، غلط‌ترین راه ممکن برای جلب مشارکت است، تصریح کرد: بسیاری از افراد در رابطه‌ها به دنبال هیجان و دیده شدن هستند که این نیز به تیپ‌های شخصیتی مختلف بستگی دارد.
وی خوب گوش دادن و برقراری ارتباط خوب با مخاطب را یکی از مولفه‌های مورد تاکید یونسکو برای موفقیت در جلب اعتماد عنوان کرد و گفت: بی‌اعتمادی فقط مختص ایران نبوده و در همه جای دنیا دیده می‌شود و مهم، نحوه‌ی ارتباط گیری با مخاطب است.
اایشان ، در پایان بر ضرورت خودداری از دادن وعده وعید به داوطلبان و خودداری از پیش‌داوری و قضاوت مراجعان تاکید کرد.
وی همچنین با تاکید بر پیشرو بودن، اظهار کرد: با توجه به ذات کار، کارشناسان حوزه خیریه سلامت، باید پیشرو بوده و چالش مدیریت داشته و علایق و نگرش خود و محدودیت‌های موجود را بشناسد. ظرفیت رفتاری و پذیرش مسئولیت نیز یکی از مراحل بلوغ احساسی در نگهداری ذی نفع است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
از دیدگاه اعضای کارگاه، احترام به نظرات کارشناسان، خروجی داشتن اقدامات، داشتن اطلاعات دقیق و کامل، در اختیار بودن ابزار سازمانی و مشوق‌ها و گوش دادن به مخاطب از عوامل تاثیرگذار برای افزایش اعتماد به نفس کارشناسان خیریه سلامت بودند.

  • تایید شده
  • در 1397/06/12
  • ساعت 20:34